Kako želite da nas kontaktirate?

Rešavanje problema kod Ricoh štampača

Rešavanje problema kod Ricoh štampača u sublimaciji

Rešavanje problema kod Ricoh štampača za sublimacionu štampu. Klijenti iz sublimacionog sveta znaju za izreku: “Potreban je minut za učenje a čitav život kako bi se savladalo”. Ova izreka odnosi se na procese i način štampe u svetu sublimacije, a ona znači da se svet sublimacije iz godine u godinu uvek menja i razvija. I zato je potreban samo minut da se nači ali dugogodišnje iskustvo će Vam uvek pomoći da budete iznad konkurencije. Sa stalnim promenama u tržištu i tehnikama sublimacije uvek ćete imati nešto novo da naučite.

U ovom blogu objasniti ćemo Vam zašto se dešavaju problemi na Ricoh štampačima (koji su veoma retki) i kako ih na pravi način rešiti.

Svetla štampa sa linijama

Ovaj problem se većinom javlja pri začepljenju ili nedostatku određene boje u štampaču. Kada se dogodi ovakva greška jasno ćete videti na papiru da dizajn koji štampate nije onakav kao u pripremi. Često će biti svetao i iscrtan linijama od pokušaja štampača da probije čep koji se napravio u određenoj boji.

Prvo što morate da uradite u ovoj situaciji jeste da otkrijete koja boja je začepljena. Kao što vidite na A slici je primer nedostatka određene boje. Način na koji ćemo otkriti o kojoj je boji reć jeste da odštampamo noozle check. Noozle check jasno će pokazati koja boja je začepljena kao što vidite na slici B.

Prvi korak u rešavanju ovog problema jeste da se odštampa noozle check. Noozle check kao na slici B će Vam jasno pokazati koje boje su dobre a koje su zapušene. Svaka boja ima preko 200 mlaznica, ako je samo jedna od tih mlaznica začepljena primetiti ćete bele linije na papiru. Drugi korak jeste da pokrenete automatsko čišćenje štampača u “Printing preferences” > “Maintenance” > “Head-cleaning”. Ukoliko head cleaning nije dovoljno uvek možete pustiti “Head flushing”. Ova opcija će potrošiti malo više boje ali će odraditi i bolji posao u probijanju začepljene mlaznice.  Kada je štampač završio sa čišćenjem odštampajte pun A4 običan papir sa bojom koja je bila začepljena. Ako na boji nema belih linija rešili ste problem ako ih još uvek ima ponovite proces 2-3 puta.

Problem sa pozicioniranjem glave štampača

Greška koja se dešava sa linijama na dizajnu nekada ne znači da su zapušene mlaznice. Ako linije nisu bele nego su u tamnioj nijansi boje na dizajnu to znači da štampač ne uvlači papir pravilno. Štampač u tom slučaju štampa jedan dizajn preko drugog u isto vreme. Kako bi to ispravili uđite u Ricoh sistem za održavanje i kliknite na “Adjust Paper Feed”. Sada će štampač odštampati linije sa brojevima i potrebno je samo da pogledate koja linija je najravnija te da upišete broj pored te linije u sledeći prozor kao na slici iznad. Ako iz prvog pokušaja ne uspe pokušajte još jednom, nekada je potrebno pokušati dva do tri puta kako bi se štampa izravnala.

SAVET: Kada ovo radite ubacite običan copy papir da ne trošite skuplji sublimacioni papir.

Na slici iznad sa tekstom možete videti i greške koje se dešavaju kada glava štampača nije dobro pozicionirana. Možete primetiti kako slova nisu potpuno crna nego se i druge boje razlažu pored crne. To se dešava zato što štampač meša sve boje kako bi dobiju određenu nijansu crne i ako sve boje ne pogode istu tačku boja se razlaže pored crne. Kako bi porpravili ovaj problem potrebno je opet da uđemo u “Meintenance” te odaberemo ” Adjust Print-head Positions” opciju. Opet koristite običan copy papir i štampač će odštampati test koji će Vam pokazati linije i brojeve pored linija. Pogledajte koja linija je najravnija za redove A,B i C i upišite te brojeve u sledeći prozor koji Vam se nudi. Sada ponovno odštampajte test i videti ćete da su najravnije linije pod brojem 0. Kao i sa prethodnim testom ako ne uspe od prvog puta ponovite ga još jednom ili dva puta.

Signalizacija boje

Ricoh štampač ima multifunkcionalni displej na kojem je prikazan nivo boje u svakom ketridžu. Kao što možete videti na sledećoj slici koja prikazuje kako štampač prikazuje određen nivo boje od potpuno punog do praznog.

Resavanje-problema-kod-Ricoh-stampaca

Softver u štampaču detektuje kada je boja u ketridžu 20% ili ispod. Kada Vam se javi simbol strelice znači da ste istrošili ketridž u potpunosti i imate 0% boje. Nakon toga neće više biti u mogućnosti da štampate jer Vam to štampač neće dozvoliti bez zamene ketridža. I prije nego istrošite svu boju iz ketridža primetićete kako je kvaliteta printa pala. I pojavljivati će se jedna ili više grešaka koje su objašnjene u ovom tekstu.

Javljanje-problema-na-Ricoh-stampacima

Nivo boja u ketridžima deli se na šest celina a to su: 0, 20, 40, 60, 80 i 100%. Kada ubacite novi ketridž na displeju ćete ga videti 100% ispunjenim i možete da ga koristite dok ne padne na 10%. Kada nivo padne na 10% najbolje je zameniti ketridž dok Vam se ne počnu pojavljivati greške i pad u kvaliteti štampe.

Nivo-boje-kod-ricoh-stampaca

Istrošeni ketridži

Jedna od najvećih grešaka koje se dešavaju na Ricoh štampaču se javlja kada klijent ne obraća pažnju na oznaku „LOW INK“ na štampaču i nastavi da štampa iako u ketridžu više nema dovoljno boje. U tom slučaju štampač i dalje vuče boju iz ketridža i kada je skroz ponestane počinje da vuče i vazduh. Kada se to desi dolazi do problema jer sistem nikada ne smije biti ispunjen vazduhom. U ovom slučaju štampač će stati sa štampom i izbaciti na displeju sistemsku grešku. Nećete moći koristiti dok ne zamenite ketridže i odradite veliki reset u kojem se štampač vraća na prvobitno stanje. U ovom procesu štampač izbacuje svu boju iz sistema i puni je novom bojom iz novih ketridža. Dosada smo imali slučajeva u kojima se ovo desilo klijentima. Razlog pražnjenja ketridža bio je nedovoljno poznavanje klijenata sa procesom rada štampača. Najčešća pitanja dobijamo kada klijent tvrdi da je štampa samo jednu boju i da nije koristio sve četiri te nije siguran zašto su se i druge potrošile. Način na koji svaki štampač štampa jeste da nikada ne koristi samo jednu boju kada štampa. Ovo se dešava iz razloga što štampač koristi sve četiri boje kako bi dobio nijansu koju vi tražite u pripremi. Uzmimo za primer tamnu plavu boju kako bi štampač dobio tamno plavu boju on mora da meša 100% CYAN ili plave boje sa 2% crne boje, 8% žute i 88% MAGENTA ili crvene boje. Isto je i sa svim ostalim bojama u Photoshop pripremama štampač mora da koristi sve boje kako bi dobio određenu nijansu pa čak i za crnu boju.

Ne dopusti na Ricoh štampaču

Rešavanje problema kod Ricoh štampača sa istrošenim ketridžima

Ako Vam se ovo dogodilo sada ćemo Vam pokazati način da uradite veliki reset. Prvo što treba da uradite jeste da ugasite štampač i otvorite vrata za boje. Kada ste to uradili upalite štampač ali ostavite vrata otvorena. Kada su vrata otvorena pri paljenju štampač će odraditi čišćenje. Ne zatvarajte vrata i stisnite strelice prema gore i dole te ih držite 7 sekundi, kada pustite strelice odmah stisnite # (tarabu). Sada će Vam štampač izbaciti na displeju menu (meni) na kojem morate pronaći opciju „Engine maint“ (endžn maint) i kliknite tarabu. Sada ukucajte brojeve strelicama i tarabom 3009002, kada ste ukucali broj stisnite tarabu. Štampač će vas pitati par pitanja ali potrebno je samo da potvrđujete tarabom dok Vas ne vrati na brojeve. Kada ste se vratili na stranicu sa brojevima izađite iz menija strelicom prema nazad, ugasite mašinu, ukoliko nemate dovoljno tonera za reset stavite nove tonere, zatvorite vrata za boje i ponovno uključite štampač. Sada će štampač ponovno odraditi punjenje glave kao i prvi i potrošiti će istu toliku količinu boja iz ketridža. Na ovaj način štampač će izbaciti sve boje koje ima u sistemu i isprazniti dodatni vazduh te će ubaciti u sistem nove boje.

UPOZORENJE:
Ukoliko imate dodatnih problema sa Ricoh štampačem, ako Vam Ricoh nije izbacio sistemsku grešku nemojte raditi veliki reset. Veliki reset radi se samo u slučajevima kada nema druge mogućnosti popravka.

Vrste papira

Kada imate drugih problema kao što su tačkice na papiru u tom slučaju morate da se zapitate koji papir koristite. Vrsta papira veoma je bitna stavka i stavka na kojoj se ne treba štedeti. Od vrste papira zavisi čitav otisak i završni proizvod zato birajte pažljivo kada je reč o ovome. Mincom firma testira sve papire koji dolaze pre nego ih prosledi svojim klijentima što je veoma važno. Pre nego prodate bitno je da znate šta prodajete i zato u Mincomu nikada nećete imati problema koji su vezani za papir ili prah za pamuk. Takvi proizvodi se svakodnevno testiraju i poboljšavaju kako bi naši klijenti uvek dobili savršen otisak. Ako ste na svom dizajnu primetili tačkice pri štampi ili dobijate loš otisak razmislite o promeni sublimacionog papira.

Podrška

Ukoliko razmišljate o kupovini sublimacione opreme ili Vam treba savet slobodno nas kontaktirajte. Podrška je temelj svake uspešne saradnje a mi Vam nudimo podršku i dugogodišnje iskustvo u sublimacionom svetu. Mincom firma usko je specijalizovana za sublimacionu štampu i možemo Vas posavetovati bez obzira dali ste amater ili ste već iskusni u svetu sublimacije. Bilo da se radi o problemu u pripremi, štampi ili pečenju uvek Vam stojimo na raspolaganju. Naš time dizajnera i inžinjera za mašine pomoći će Vam da rešite sve probleme i nesmetano profitirate.

Posetite i naš Youtube, Facebook i Instagram kanal kako bi uvek prvi saznali za nove proizvode, tutorijale i novine u svetu sublimacije i u našoj ponudi.
Video Rešavanje problema kod Ricoh štampača : https://www.youtube.com/watch?v=UIzPyrU_szU